25 júna 2017

Kakao bez cukru

Deti sa na svet pozerajú úplne inými očami ako „dospeláci“. Tu sú niektoré z vecí, ktoré som si predstavoval úplne zle.

1. „Dospeláci“ vždy vedia všetko.

Toto si zrejme myslela väčšina detí. Žiaľ to tak nie je, čo sa následne aj odráža vo fungovaní nášho sveta, čo súvisí s ďalším bodom.

2. Svet je postavený na presnosti. Žiadne odchýlky.

Keďže dospeláci sú neomylní, všetko funguje ako hodinky. Žiadne chyby, žiadne nehody, žiadne zmeny. Všetko je presne tak ako má byť.

3. Ježko papá jablká a hrušky. #inSlabikarWeTrust

Už od prvého roku v škole nám do hlavy vtĺkajú propagandu, ktorá nám má vymyť mozog. Skrášľujú veci len preto aby sa ľudia nebúrili. Ja odmietam deti klamať, a preto prichádzam s vlastným šlabikárom. Ukážka :



J ako ježko sériový vrah.“

4. Kamaráti sú navždy.

Trvalo mi dosť dlho kým mi došlo, že nie každý kto mi v pieskovisku požičal lopatku bude môj kamarát naveky. Ale čo som si mal myslieť keď lopatka bola najlukratívnejšia hračka.

5. Láska je navždy.

Predstava bola jednoduchá. Ľudia čo sa berú sa ľúbia navždy a už sa nikdy nerozvedú. V skutočnosti dnes láska niekedy siaha presne po prvý prd jedného z účastníkov (nehovorím z vlastnej skúsenosti).

6. Mám ešte množstvo času kým budem dospelý.

Až toľko to netrvalo. Raz som sa tak uložil k spánku v postieľke a zobudil som sa na vysokoškolskom internáte.

7. Zomiera sa len na starobu.

Žiaľ nie.

Nielenže som sa ako decko mýlil, ale všetko je presne opačne ako som si myslel. A to je škoda. Príde mi zaujímavé, že som si predstavoval utópiu, v ktorej je každý človek spokojný a všetko je ideálne.



Vtipné je, že všetkým bodom, okrem posledného, bráni ľudská povaha. Naša spoločnosť na takéto podmienky stavaná nie je. Vtipné, že predstavy mladých ľudí neničí nik iný ako starší ľudia. Bude to tak navždy? Ak as niečo výrazne nezmení, tak áno. 

8. (Bonus) Deti sa robia bozkávaním.

Doteraz si pamätám ako som sa prvýkrát zamyslel nad tým ako sa robia deti. Moja teória spočívala v tom, že pri bozkávaní sa slinami musí prenášať niečo z čoho vznikne dieťa. Som na seba hrdý. Na dieťa to je veľmi racionálna úvaha.

14 komentárov:

  1. Ve jménu zachování vnitřního dítěte udržuji víru ve zmíněný postup při vytváření dětí. God bless slabikáře.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skvelý zoznam, ale najtraumatickejšie na mňa i tak zapôsobilo zistenie, že Ježiško neexistuje. Čo tam po existenciálnych obavách, keď ono žiadne zázračné bábätko nenosí pod stromček darčeky! :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. O.o ako to že ma nenapadol Ježiško O.o Tak premrhaná šanca. :(

      Odstrániť
  3. No ja sa musím priznať, že mne rodičia už v molom veku povedali o krutosti sveta takže som nikdy neverila ani na Ježiška, ani na lásku navždy, smrť berieme tiež svojsky..
    Ten šlabikár je však trefný a celkovo v škole rozprávajú tak jemnejšie ale stále sú to klamstvá. Tvoj výstižný obrázok sa mi páči viac.
    Pre mna najtraumatickejšie bolo, že som zmeškala môj výlet za Petrom Panom do Nekrajiny. Ale..kedže tam bol Hook a on už bol starý stále verím, že mám ešte šancu.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak s jedničkou souhlasím maximálně. Dvojku jsem si nemyslela, my jsme doma koukali na zprávy a ty většinou oznamují, kde se co podělalo a kdo co zkazil :-D. Nad trojkou - ježkem, jsem nikdy nepřemýšlela. Co se druhé trojky - kamarádů (asi omyl v číslování?) týče, nevěříš tomu, že přátelství je navždy, když žádné kamarády nemáš :-D. Ne, vážně, samozřejmě, že jsem nějaké kamarády měla, ale právě děti mění kamarády skoro snad i podle toho, jaké je venku počasí. Ve čtyřku nevěřil asi nikdo, jehož rodiče šli od sebe. Pětka je trefná. No a o šestce a sedmičce jsem v dětství vůbec nepřemýšlela :-D.

    Super téma na článek :-).
    Wnaty

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Chyba v číslovaní odstránená, vďaka :-) Ja som premýšľal aj o 6 a 7 a tak nejak mi tie úvahy zostali, aj keď poupravené k okolnostiam :-D

      ďakujem za pochvalu :3

      Odstrániť
  5. Že jsi na vysoké neznamená, že jsi dospělý!!! =D =P
    Skvělý song.. Jsem ráda, že ho někdo také sdílel =)
    Zvláštní. Zatímco ty sis vše představoval utopicky, mne spíše napadalo, že je vše neúnosně těžké a hnusné =) A hle, on se život nějak přežít dá =)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neznamená? :/ Sakra. A ja o tom tvrdohlavo svoje okolie presviedčam :-D
      A to si mala na dieťa dosť morbídny pohľad, aspoň sa ti postupne zlepšuje. Môj sa skôr skazil :-D

      Odstrániť
  6. Toho ježka jim nikdy nezapomenu. Pamatuji si, jak jsem jim na chalupě vždycky nosila ty nejlepší jablíčka a hruštičky a oni si je nebrali. A já si myslela, že se jim nelíbí nebo, že moc smrdí člověčinou, tak jsem vymýšlela fígle a tak. A co řekli dospělí? Neboj, oni si to vezmou! A pak najednou zmizely. A já je našla u babičky ve skříni schované! -_-

    Jinak si měl opravdu poměrně racionální úvahu. Já myslela, že děti vznikají z ležení v posteli. Jako když maminka a tatínek leží spolu v posteli, tak bude sourozenec. Taky není špatná úvaha ne?

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :( Tragický príbeh kedy spoločnosť klame človeku už od detského veku :/
      Je hlavné, že si sa z tejto lži vymanila :)

      Ako v podstate je tá Tvoja úvaha aj pravdivá, keď väčšinou sa pri tom leží v posteli :-D

      Odstrániť
  7. Tak mé dětské názory se vůbec neshodují s těmi tvými, ale já byla celkově jakési divné dítě :D. Velmi rychle jsem pochopila, že je život pomíjivý a že se neumírá pouze na stáří, a tento fakt jsem si často připomínala tím, že jsem na ulici sbírala mrtvé ptáky a cpala si je do kapes :D. Že ježkové nejí jabka vím od jakživa, kolem našeho baráku bylo vždy spousta ježků a já je krmila žížalama, nebo piškotama (ty žížaly jsem samozřejmě vlastnoručně tahala z hlíny :D ). Jistou podobnost tady ale vidím v tom posledním bodě, kdy jsem si teda nemyslela, že se děti dělají líbáním, ale viděla jsem to očima strýce, protože mi to tak přišlo nejlogičtější – mám dvě sestřenice a strýc mi řekl, že se ta starší narodila, když si teta půjčila strýcův kartáček na zuby a ta mladší vznikla, když si teta půjčila strýcovy spoďáry :D. Od té doby jsem věděla, že kartáčky na zuby se nepůjčují a vždy jsem si dala dobrý pozor, abych se náhodou nepřehmátla, a nevzala si omylem zubní kartáček někoho jiného :D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D :D :D tak to s tou zubnou kefkou je dobré :D :D .. chudáci "žížaly" :/ nebolo ti ich ľúto? T_T

      Odstrániť