22 júla 2017

Záverečná

Pohreb. Väčšina z nás zažije bude mať jeden venovaný sebe. Ako by mal vyzerať môj?

1. Dresscode

Chodil som v čiernom celý život. Keďže sa pohreb považuje za výnimočnú udalosť, poprosím hostí, aby sa dostavili v bielom oblečení. Šiltovka s rovným šiltom je výhodou.

2. Jedlo

Ako predjedlo by som uvítal pizzu. Hlavný chod by mohla byť pizza. A dezert? Samozrejme, že kebab. (Pizza bude účastníkom podávaná na prídel podľa veľkosti šiltu.)

3. Hudba

Robo Kazík. Tesne predtým ako si „vezmem dovolenku“ budem musieť kvalifikovanej osobe poskytnúť moje Spotify prihlasovacie údaje.



Pochmúrne, ale zároveň príjemné na počúvanie. To je cesta. Ak sa mi neujde z jedla, nech tam aspoň hrá dobrá hudba.

4. Hovorené slovo

Nepotrebujem prejavy o tom, aký som bol skvelý, dobrý a čo všetko som v živote dokázal. O tom všetkom som vedel aj za života. Radšej by som bol keby sa rozprávali vtipné historky z môjho života tak, ako by som ich hovoril ja. Príjemnejšia atmosféra a spomínanie bez nafúknutých rečí.

When I die bury me with all my ice on. When I die bury me without the lights on.
- Lil Peep
5. Spôsob spracovania zbytkovej drevnej hmoty

Je len logické, že ak som sa celý život pohyboval blízko pecí, v ktorých sa piekla pizza, raz v peci aj sám skončím.

6. Dodatky
  • Všetky veci vyskytujúce sa viac ako raz, by sa mali vyskytnúť v počte 69.
  • Ceremónia by sa mala odohrávať v lese, pri mojich drevených bratoch. 
  • V noc pohrebu nechajte osamelého skunka volať na mesiac.


Pripájam sa ku gýčovému „pohreb by mal byť oslavou života“. Je možné, že mi život tento postoj zmení (dúfam, že nie). Dôležité podľa mňa ale vždy bude, aby sme si daného človeka vždy uctili tak, ako by sa mu to páčilo. Aj keby to malo byť veľmi nekonvenčným spôsobom.

11 komentárov:

  1. Zaráží mě to, že jsi nepřipojil, kdo bude co dělit. Třeba komu odkážeš všechny věrné blogočtenáře a monopol na jméno Platan.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. monopol na meno Platan majú moji drevený bratia predsa :-D Čitateľov sa nedá odkázať a majetky ... ktovie či nejaké nedobudnem :-D

      Odstrániť
  2. *drevení, *nadobudnem ... mal by som dávať viac pozor keď píšem hneď po dobrom obede :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zaujímavý článok, ešte som taký nečítala. Ja na pohreby moc nie som, vlastne ja ani moja rodina na pohreby moc nechodíme, sme za to, aby sa ľudia ctili za života a nie po smrti. A čos a týka môjho no.. Ja sa chcem dať spopolniť, takže neviem ako a čo sa robí okolo toho, ale chcela by som, aby mi pustili nejakú moju hudbu (rap najskôr :D áno na pohreb uplne super) :D a najlepšie by bolo, keby mi v pozadí hrala obľúbená časť obľúbené seriálu a premietali sa moje fotky s rodinou a blízkymi :D A jedlo..všetko sladké sa víta :D A ludia.. musia byť povinne v ružovom :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No veď rap nie je zlý na pohreb kým to nebude AKM od Rytmusa a podobné magické skladby :D Ružová je cool farba, ešte k tomu rozdávaj párty čapice a je to hotovo xD

      Odstrániť
  4. sice som uz velakrat rozmyslala nad tym, ze by som dala zbohom tomuto svetu, ale pravdupovediac som si nikdy nepredstavovala, ako by mal vyzerat moj pohreb. ved predsalen, mne to uz moze byt akurat tak jedno. ja som toho nazoru, ze pohreb je pre pozostalych, preto by som nechala asi na nich, ako to vsetko zariadia. nech vyberu jedlo/hudbu/sposob pochovania ako oni uznaju za vhodne. ja nemam ziadne preferencie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som asi väčší háklivec ako ty no a idem ich ešte aj po smrti buzerovať :-D

      Odstrániť
  5. Zcela určitě originální článek. Za svůj život jsem už byla na více pohřbech než je zdrávo, takže bych byla radši, kdybych se dalších už účastnit nemusela. Ale na tvůj bych i ráda přišla. Plánuješ si ho takový originální a jiný! A hlavně s pizzou a kebabem.

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oceňujem vkus v oblasti posmrtnej gastronómie :-D Možno z neho treba spraviť verejný event ak by bol priveľký záujem :-D

      Odstrániť
  6. Dúfam, že to s tým kebabom myslíš vážne, lebo ja ti na pohreb prídem (a nielen kvôli kebabu), aj keď nie je vôbec isté, či sa ho dožijem (vlastne for your sake dúfam, že nie, predsalen ľudia, ktorí majú radi kebab a lesy, nemôžu byť zlí).
    Mám otázku. Musia prísť v bielom aj ľudia, ktorí chodia v čiernom celý život?
    A ešte mám jednu. Je vôbec pohreb povinný? Akože to prikazuje zákon, alebo tak?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. bez pohrebu nebude kebabu .. nechceš si svoju otázku o jeho povinnej existencii premyslieť priateľu? :D

      Odstrániť